't Komt Allemaal Goed

Een studentenvereniging opgericht in het jaar 2002-2003 voor en door studenten op de NHTV. Het is een vereniging zonder verplichtingen!


Ontgroeningen kennen we niet en we verplichten de leden nergens toe. Je kunt dus doen waar je zin in hebt.

We zien onszelf als een vriendengroep waarin iedereen welkom is. Gezellige feesten en activiteiten als een weekendje weg, bbq, bowlen, etc. zorgen ervoor dat je snel nieuwe en leuke vrienden leert kennen.

Naast al het feesten bieden wij ook hulp tijdens je studie. We helpen je dan zelf of brengen je in contact met iemand die je goed kan helpen.

De Studentenkilo?s

Gepost op 23-10-2014

Iedere student kent het wel: fantastisch afgetraind begin je vol goede moed aan je studententijd met maar één doel, zo veel mogelijk plezier hebben. Al gauw ligt er een gevaar op de loer, de gevreesde studentenkilo’s. Om jullie wat hulp te bieden tegen de ‘Freshman 15’ (de ruwweg uitgerekende 15 pond of 7,5 kilo die je tijdens je studie aankomt) staan hieronder een tiental tips:

1.     Doe work-outs in je kamer
Door het naderende herfstweer is de stap te groot om eens lekker een stukje te gaan hardlopen of je warme kamertje te verlaten om naar de sportschool te gaan. Gelukkig heeft iedereen toegang tot het wereldwijde web om zo een doe-het-zelf work-out bij elkaar te sprokkelen. Oh ja, de vroege vogels onder ons kunnen ook meedoen met ‘Nederland in beweging’ op TV.
Een kleine kanttekening, de bier-ceps trainen op de bank met een krat Jupiler naast je is dan weer geen goed voorbeeld van een work-out.

2.     Neem de trap
De meeste studentenhuizen zullen niet zo luxe zijn dat ze een lift hebben, dus is het nemen van de trap sowieso de enige optie. Probeer ook op andere momenten de lichaamsbeweging te verkiezen boven de gemakkelijkheid van een lift of roltrap.
Het nemen van de trap kan ook in je nadeel werken. Als je een avondje gezellig staat te pilzen in Café de Kroeg, komt dat onvermijdelijke moment dat je naar het toilet moet. Trap op is , meestal, geen probleem. Het gevaar zit hem in de afdaling. Menig KAGger heeft al mogen ervaren dat de treden erg glad kunnen worden en dat je in een paar seconden beneden ligt.

3.     Drink water
De catering op de Sib(eliuslaan) biedt allerlei lekkere en calorievolle dranken aan. Probeer ook eens een flesje water in plaats van cola. Water is enorm gezond omdat er gewoon helemaal niets aan toegevoegd (buiten mineralen en vitaminen dan). Water werkt ook goed tegen de kater en water is het hoofdbestanddeel in het proces van bier brouwen. Win-win situatie lijkt ons zo!

4.     Neem snacks mee
Nee, geen frikadellen en kroketten, maar komkommer, tomaat en ander groenvoer. Door regelmatig gezonde snacks naar binnen te werken, voorkom je dat je tijdens de lunch een berg voedsel naar binnen werkt, waar ze in Afrika alleen maar van kunnen dromen. Bovendien kost een gemiddelde komkommer in de supermarkt zo’n €0,49, terwijl een broodje op de Sib al gauw het 4-voudige kan kosten. Zo bespaar je al gauw aardig wat van je stufi om op dinsdagen uit te geven in Café de Kroeg of de Miller Time.

 

5.     Meld je aan voor KAG-Fit
KAG-Fit is een Facebook groep waarin sportieve KAG’ers oproepen doen om samen te gaan sporten. Sporten in teamverband is leuker dan alleen, dus waarom tijdens het sporten niet alleen aan je conditie werken, maar ook je sociale contacten onderhouden.
Ook kan je je aanmelden voor een van de sportteams van ’t KAG. Neem voor meer informatie contact op met onze Hoofd Sport Lisa van der Linden via sport@svtkag.nl

6.     Durf ‘nee’ te zeggen tegen gefrituurd eten
Het is zeer moeilijk, maar als je gezond wilt leven zal je toch concessies moeten doen. Probeer een keer een rondje bitterballen over te slaan of eet na het stappen geen grote kapsalon döner, een kleintje is een betere optie.



7.     Vind een sportbuddy
Je aanmelden voor KAG-Fit is een goede optie, maar hier heb je te maken met oudere en veel sportievere KAGgers die al langer bezig zijn…. Om het gezellig te maken kan je ook een sportbuddy met hetzelfde niveau zoeken. Zo hoef je niet boven of onder je niveau te sporten en houd je het wellicht langer vol, voordat depressief je heil in de kroeg gaat zoeken.

8.     Wissel je recepten uit
Als je geen maaltijdenplan hebt of niet zo vaak kookt, zou je recepten moeten gaan uitwisselen. Wissel gezonde recepten uit met je vrienden via Facebook of Walschap en kom zo vaak mogelijk bij elkaar om ze te maken. Als je dit goed doet, heb je binnen de kortste keren een hele lading nieuwe gezonde recepten die je kan uitproberen. Bovendien, het is veel bevredigender om op je huisgemaakte en gezonde snacks te kauwen dan eenzaam een bak Ben & Jerry’s weg te werken.

9.     Matig je alcohol inname
Dit is een puntje wat lastiger zal zijn tijdens je studentenleven. Alcohol zijn allemaal loze calorieën en de meeste shotjes en mixdrankjes barsten van de suikers. Als je toch mixdrankjes wilt drinken, kan je ook iets proberen te mixen met spa rood of tonic. Hier zit vaak minder suiker in en is dus gezonder.
Als je wilt weten hoeveel calorieën je nu werkelijk binnenkrijgt tijdens een avondje stappen, kan je kijken op www.getdrunknotfat.com

10. Wees niet te streng voor jezelf
Het is belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen, maar minstens zo belangrijk om goed voor je geest te zorgen. Gezond zijn betekent niet dat je elke dag twee uur in de sportschool doorbrengt en alleen nog maar selderij eet. Gezond zijn gaat over balans. Probeer dus een eet- en work-out schema te vinden wat je goed vol kan houden, leuk is om te doen en bovendien flexibel is. Als je te streng voor jezelf bent, wordt het namelijk heel lastig om ermee door te gaan.

Geniet nog even van het oktoberfest en met deze tips houd je het de komende maanden(/jaren) ook wel uit!

Frederik en Michiel

Sponsors


Image 1

Image 1

Image 1

Image 1

Agenda

e-Boekhouden.nl